Kognitivni pristop v procesu učenja učinkovitega izvajanja vsakodnevnih aktivnosti

Univerzitetni rehabilitacijski inštitut Republike Slovenije - Soča

organizira seminar

Kognitivni pristop v procesu učenja učinkovitega izvajanja vsakodnevnih aktivnosti

 

 

Datum: 22. in 23. maj in 25. september 2020
Lokacija: URI - Soča, Linhartova 51, Ljubljana
Predavanja: Sejna soba na otroškem oddelku
v pritličju stavbe Marjetica.
Izvajalka: Simona Korelc, dipl. del ter.

Komu je seminar namenjen?

Seminar je namenjen delovnim terapevtom, specialnim pedagogom, strokovnim sodelavcem, psihologom, pediatrom, fiziatrom, razvojnim pediatrom, fizioterapevtom.

Predavala bo Simona Korelc, dipl. del. ter., z večletnimi praktičnimi izkušnjami s področja CO-OP pristopa in mednarodno licenco za predavatelja CO-OP.

Tečaj je sestavljen iz predavanj, dela v skupinah in analize video posnetkov. Drugi dan tečaja bo del praktičnega dela potekal tako, da bodo udeleženci učili druge udeležence, kako izvesti izbrano aktivnost, nalogo, spretnost. Za delo tekom tretjega dne (v septembru) bo potrebno pripraviti kratek video posnetek dela po principih CO-OP pristopa (vsa podrobna navodila boste prejeli v začetnem delu tečaja).

PROGRAM

petek, 22. maj 2020

8.00 - 8.30 Registracija udeležencev
8.45 - 9.00 Uvodni pozdrav
9.00 - 10.00 Uvod v kognitivni pristop v procesu učenja izvajanja vsakodnevnih aktivnosti
10.00 - 10.45 Osnove pristopa CO-OP: pregled teorije, modelov in filozofije, na kateri temelji pristop
10.45 - 11.00 Odmor
11.00 - 12.00 Osnove za CO-OP: načela in teorije
12.00 - 13.00 Proces izbire ciljev, ki so za klienta pomembni
13.00 - 14.00 Kosilo
14.00 - 15.00 Dinamična analiza izvedbe aktivnosti
15.00 - 15.15 Odmor
15.15 - 16.15 Pridobiti spretnosti skozi kognitivne strategije
16.15 - 16.30 Povzetek dneva, domača naloga

 

sobota, 23. maj 2020

9.00 - 9.45 Povzetek prvega dne
9.45 - 11.00 Izvajanje domače naloge
11.00 - 11.15 Odmor
11.15 - 12.15 Uporaba strategij za reševanje problemov
12.15 - 13.15 Kosilo
13.15 - 13.45 Vodeno odkritje
13.45 - 14.00 Principi omogočanja učenja in uspešne izvedbe vsakodnevnih aktivnosti
14.00 - 14.20 Vključevanje staršev in drugih pomembnih oseb v proces dela
14.20 - 14.45 Okvir in struktura terapevtske obravnave
14.45 - 15.00 Odmor
15.00 - 16.15 CO-OP izvedbe
16.15 - 16.30 Zaključek

 

petek, 25. september 2020

9.00 - 10.00 Izkušnje z uporabo CO-OP pristopa
10.00 - 11.00 Predstavitev kratkih primerov (10min)
11.00 - 11.15 Odmor
11.15 - 12.15 Predstavitev kratkih primerov (10min) in razprava
12.15 - 12.50 Skupni povzetek
12.50 - 13.30 Kosilo
13.30 - 14.00 Razprava izbranih primerov
14.00 - 15.00 Reševanje problemov
15.00 - 15.15 Odmor
15.15 - 16.00 Sprememba v izvajanju
16.00 - 17.00 Izvajanje CO-OP: Izzivi in priložnosti

 

Kotizacija:

Kotizacija za udeležbo na seminarju znaša 250,00 € z vklj. DDV.

Račun za plačilo kotizacije vam bomo poslali po pošti v 8 dneh po končani delavnici. Kotizacija vključuje predavanja in izročke, prigrizek in napitke v odmoru, kosilo ter potrdilo o udeležbi.

 

Prijave in informacije:

Prijave sprejemamo do 08.05.2020 izključno preko spletnega obrazca, ki se nahaja napovezavi: https://dogodki.uri-soca.si/sl/Dogodki/.

Število udeležencev je omejeno na 15. Upoštevali bomo vrstni red prijav.

 

Za vse dodatne informacije nas lahko pokličete ali nam pišete:

Univerzitetni rehabilitacijski inštitut Republike Slovenije – SOČA,
Tajništvo zdravstvenih programov,
Linhartova 51,
1000 Ljubljana,
tel.: 01/ 4758 243,
E-mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

 

Obrazložitev vsebine seminarja:

Mnogi otroci in tudi odrasli imajo težave pri uspešni izvedbi vsakodnevnih aktivnosti, kar je posledica telesnih okvar in motenega funkcioniranja, ki izhajajo iz različnih obolenj. Kot posledica teh omejenih zmožnosti se pogosto razvijejo še socialne, čustvene in vedenjske težave. Pogosto so izključeni iz socialnega okolja, imajo nizko samopodobo in so slabo učinkoviti, se izogibajo telesni dejavnosti in imajo učne težave. Tradicionalno so bili rehabilitacijski pristopi za reševanje težav teh otrok usmerjeni v zdravljenje osnovnih nevroloških okvar. Strokovnjaki so domnevali, da te nevrološke okvare lahko prispevajo k težavam v izvedbi gibalnih aktivnosti. V novejšem času so strokovnjaki razvili terapevtske pristope, ki so usmerjeni v posameznega otroka, značilnosti naloge in okolja, v katerem poteka aktivnost, ne pa v osnovni vzrok za težave (okvaro).

Kognitivni pristop v procesu učenja učinkovitega izvajanja vsakodnevnih aktivnosti« (»The Cognitive Orientation to daily Occupational Performance«, CO-OP, Polatajko & Mandich, 2004) je eden takih pristopov. Je zelo individualiziran pristop, ki je zasnovan tako, da pomaga otrokom in odraslim uporabiti meta-kognitivne sposobnosti za uspešno doseganje njihovih ciljev na področju aktivnosti. Cilj CO-OP programa je omogočiti posameznikom, ki imajo zelo raznolike težave, da izboljšajo svojo učinkovitost pri izvedbi vsakodnevnih nalog in aktivnosti preko uporabe vodenega odkrivanja in strategij, ki jih vodijo skozi težave pri izvedbi aktivnosti. Pri tem pristop omogoča usmerjanje posameznika preko štirih korakov (cilj, načrt, izvedba, preverjanje uspešnosti). Na ta način lahko izboljšamo izvedbo aktivnosti kot so pisanje, oblačenje, kolesarjenje, tipkanje in druge vsakodnevne aktivnosti. Pristop CO-OP je osredotočen na omogočanje uspeha, uporablja skupne cilje, dinamično analizo aktivnosti, uporabo kognitivnih strategij, vodeno odkrivanje in omogočanje načel. Vsi ti elementi, ki so bistveni za pristop, se nahajajo v strukturiranem formatu intervencije in vključujejo tudi staršev/svojcev.

Raziskave so pokazale, da lahko ljudje z različnimi diagnozami, ki imajo težave pri učenju ali ponovnem učenju motoričnih veščin, doživijo uspeh.

CO-OP seminar bo usmerjen v pridobivanje dodatnega znanja o tem področju ter učenje izvajanja terapevtskega programa:

  • Razumevanje teoretičnih osnov in kliničnih izkušenj pristopa CO-OP;
  • Razumevanje predpogojev, ki so potrebni vključevanje in sodelovanje otroka, družine in terapevtov;
  • Uporabo COPM ali drugega ustreznega instrumenta za določitev stopnje sodelovanja in uspešnosti otroka ter določanje ciljev obravnave;
  • Uporabo dinamične analize izvedbe aktivnosti za ugotavljanje otrokovih težav pri izvedbi določeni aktivnosti;
  • Vodenje otroka pri uporabi strategije ˝Goal-Plan-Do-Check˝ in razvijanju kognitivnih strategij za učenje
  • Razumevanje in uporaba štirih načel CO-OP
  • Razumevanje in uporaba tehnik vodenega odkritja
  • Uporaba tehnik za posploševanje in prenos učenja strategij CO-OP iz terapevtskega okolja v vsakdanje življenje

 

Predavateljica:

Simona Korelc, dipl. del. ter., URI Soča

  • Licenca za poučevanje CO-OP pristopa pri akademiji 2015
  • Vodenje tečajev CO-OP (2016, 2019)

 

Literatura:

  1. Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-IV-TR. 4th ed., text rev. Washington: American Psychiatric Association; 2000.
  2. Geuze RH, Jongmans MJ, Shoemaker MM, Smits-Engelsman BCM. Clinical and researchdiagnostic criteria for DCD: a review and discussion. Hum Mov Sci 2001; 20: 7–47.
  3. Groleger Sršen K, Korelc S. Movement ABC: motor skills assessment for children with developmental coordination disorders in clinical praxis. V: Pišot R, Štemberger V, Šimunič B, Dolenc P, Malej R, eds. Sodobni pogledi na gibalni razvoj otroka. 6. mednarodni znanstveni in strokovni simpozij: zbornik izvlečkov, Portorož, 7. – 10. oktober 2010.
  4. Mandich A, Polatajko HJ, Macnab JJ, Malloy-Miller T. Treatment of children with developmental coordination disorder: what is the evidence? Phys Occup Ther Pediatr 2001; 20: 51–68.
  5. Polatajko H, Mandich A. (2004). Enabling occupation in children: The Cognitive Orientation to daily Occupational Performance (CO-OP) approach. Ottawa, ON: CAOT Publications ACE.
  6. Missiuna C, Mandich AD, Polatajko HJ, Malloy-Miller T. Cognitive orientation to daily occupational performance (CO-OP): part I – theoretical foundations. Phys Occup Ther Pediatr 2001; 20: 69–81.
  7. Polatajko HJ, Mandich AD, Miller LT, Macnab JJ. Cognitive orientation to daily occupational performance (CO-OP): Part II – the evidence. V: Missiuna C,ed. Children with developmental coordination disorder: strategies for success. Binghamton: Haworth Press; 2001. p. 83–106.
  8. Miller LT, Polatajko HJ, Missiuna C, Mandich AD, Macnab JJ. A pilot trial of a cognitive treatment for children with developmental coordination disorder. Hum Mov Sci 2001; 20: 183–210.
  9. Sangster CA, Beninger C, Polatajko HJ, Mandich A. Cognitive strategy generation in children with developmental coordination disorder. Can J Occup Ther 2005; 72: 67–77.
  10. Blank R, Smits-Engelsman B, Polatajko H, Wilson P. European Academy for Childhood Disability (EACD): recommendations on the definition, diagnosis and intervention of developmental coordination disorder (long version). Dev Med Child Neurol 2012; 54: 54–93.

 

Natisni

ZDTS

Zbornica delovnih terapevtov Slovenije
Strokovno združenje

  • Linhartova c. 51
    1000 Ljubljana

Kontakt

  • m:  041 / 966 549
  • @: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
  • Uradne ure:
    petek - ponedeljek,
    od 12.00 do 14.00 ure
© 2019 Zbornica delovnih terapevtov Slovenije - strokovno združenje. Vse pravice pridržane. Izdelava strani baggia.si