do sobota, 23. januar 2021 - 17:00
Zbornica delovnih terapevtov Slovenije
organizira učno delavnico
MOHO (Model človekove okupacije)
in
ocenjevalni instrumeni v pediatriji
Datum: 22. in 23. januar 2021
Lokacija: Univerzitetni rehabilitacijski inštitut RS - Soča, Linhartova c. 51
Rok prijave: -
Kotizacija: - člani : 230 €; - nečlani : 300 €
Seminar MOHO ocenjevanje za pediatrično področje je prestavljen, zaradi prekrivanja z Bobath tečajem. Nov termin delavnice je 22. in 23. januar 2021!
Glede na trenutno COVID situacijo bo izobraževanje on-line, a bo vključevalo aktivne metode dela.
Kratka predstavitev vsebine seminarja:
Na področju otrok in mladostnikov se delovni terapevti v Sloveniji pogosto srečujemo, da nimamo na voljo dovolj primernih ocenjevanj za določene skupine otrok in mladostnikov. Ker je ocenjevanje pomembno izhodišče za oblikovanje terapevtskih ciljev in načrtovanje obravnave, je nujno izobraževanje na tem področju. Primerna ocenjevanja pomagajo delovnemu terapevtu tudi pri zvišanju strokovne kompetence in komunikaciji v multidisciplinarnem timu.
Na seminarju bodo udeleženci spoznali in se naučili uporabe treh MOHO ocenjevalnih instrumentov s področja pediatrije, ki smo jih z dovoljenjem "MOHO Clearinghouse" prevedli v slovenščino: SCOPE (The Short Child Occupational Profile), COSA (Child Occupational Self Assessment) in PVQ (The Pediatric Volitional Questionnaire).
Kratka predstavitev vseh treh ocenjevalnih instrumentov:
SCOPE:
- Omogoča vpogled v otrokovo participacijo/sodelovanje v okupacijah
- Delovnemu terapevtu pomaga ugotoviti na katerem podsistemu ima otrok težave, kar omogoča izbiro nadaljnjih ocenjevanj ali pa načrtovanje obravnave
- Uporablja se lahko pri otrocih in mladostnikih od 6. meseca do 21. leta
- Delovnemu terapevtu pomaga pri oblikovanju močnih in šibkih strani (izzivov) otrokove okupacije – pomoč pri načrtovanju obravnave
- Uporabljamo ga lahko – v začetnem ocenjevanju, sprotnem preverjanju in končni evalvaciji otrokovega napredka; v različnih okoljih, pri različnih okvarah, motnjah in boleznih.
PVQ:
- Vprašalnik izpolni delovni terapevt preko opazovanja otrokovega vedenja, kar mu pomaga pri ugotavljanju stopnje otrokove motivacije, ugotavljanju v katerih okoljih in pri katerih aktivnostih je motivacija bodisi višja ali nižja
- Uporablja se ga lahko pri mlajših otrocih in otrocih, ki imajo težave s kognitivnimi, verbalnimi ali fizičnimi sposobnostmi (ki sami ne morejo podati informacij o svoji motivaciji, volji); torej ustrezen je za 2 – 7 let (pri otrocih z motnjo v duševnem razvoju lahko tudi po 7letu starosti).
- Uporabljamo ga lahko – v začetnem ocenjevanju, sprotnem preverjanju in končni evalvaciji otrokovega napredka
COSA:
- Delovnemu terapevtu omogoči vpogled v otrokovo in mladostnikovo zaznavanje (percepcijo) svoje okupacijske kompetence in pomena vsakdanjih aktivnosti
- Izpolni ga otrok sam; če otrok potrebuje pri tem podporo, mu je potrebno le-to zagotoviti (npr. če ne zna brati- mu delovni terapevt prebere vprašanja, ipd.)
- Pogoji: koncentracija, razumevanje napisanega ali govorjenega sporočila, sporočanje ali izražanje misli, pisanje (lahko ima pri tem tudi podporo).
- Uporablja se pri otrocih 8 do 13 let (lahko tudi za mlajše in starejše – presoja DT)
PROGRAM:
petek, 22. januar 2021
9.00 - 10.30 | Teoretične osnove MOHO modela in normalni razvoj otroka |
10.30 - 11.15 | Odmor |
11.15 - 12.45 | Ocenjevanje otroka in njegove participacije v različnih starostnih obdobjih (ocenjevalni instrumenti v okviru MOHO modela) |
12.45 - 13.00 | Odmor |
13.00 - 14.30 | Uporaba SCOPE ocenjevanja v procesu delovne terapije - teoretične osnove |
14.30 - 14.45 | Odmor |
14.45 - 16.15 | Uporaba SCOPE ocenjevanja v procesu delovne terapije - teoretočne osnove |
sobota, 23. januar 2021
9.00 - 10.30 | Uporaba SCOPE ocenjevanja |
10.30 - 11.15 | Odmor |
11.15 - 12.45 | Praktična uporaba vprašalnikov, ocenjevalnih obrazcev in obrazcev za načrtovanje intervencije v okviru SCOPE ocenjevanja - delo v skupinah |
12.45 - 13.00 | Odmor |
13.00 - 14.30 | Predstavitev COSA, PVQ kot ocenjevalna instrumenta (koncept, struktura in klinična uporaba) |
14.30 - 14.45 | Odmor |
14.45 - 16.15 | Predstavitev COSA, PVQ ocenjevanja v procesu delovne terapije - študija primera |
Obseg:
25 ur (16 kontaktnih in 9 ur samostojnega dela) - 1 ECTS
Za pridobitev celotnega obsega kreditnih točk morajo udeleženci v roku enega meseca po končanem seminarju izdelati študijo primera, kjer so uporabili predstavljene ocenjevalne instrumente (SCOPE in COSA/PVQ).
Izvajalki:
- mag. Nevenka Gričar, dipl.del.ter.
- Silva Bajde, dipl.del.ter